Nvidia (NVIDIA Corporation) -Американська технологічна компанія, розробник графічних процесорів і систем на чіпі (SoC). Розробки компанії набули поширення в індустрії відеоігор, сфері професійної візуалізації, області високопродуктивних обчислень і автомобільної промисловості, де бортові комп'ютери Nvidia використовуються в якості основи для безпілотних автомобілів.
Компанія була заснована в 1993 році. На IV квартал 2018 року було найбільшим в світі виробником PC-сумісної дискретної графіки з часткою 81,2% (статистика включає всі графічні процесори, доступні для прямої покупки кінцевими користувачами -GeForce, Quadro і прискорювачі обчислень на базі GPU Tesla. Станом на січень 2018 року чисельність співробітників перевищувала 11,5 тисячі осіб. Штаб-квартира - в Санта-Кларі (штат Каліфорнія).
Історія
Засновники -Д.Хуанг, К.Малаховскі і К.Перм - прийняли рішення про створення компанії в квітні 1993 року за обідом в Сан-Хосе, Каліфорнія. Малаховський і ПРЕМ працювали інженерами в Sun Microsystems, але були незадоволені обраним компанією напрямком розвитку, Хуанг займав одну з керівних посад в компанії-виробнику мікросхем LSI Logic. Вони вірили, що майбутній прорив в комп'ютерній галузі відбудеться завдяки апаратному прискоренню вічісленій, занадто важких для процесорів загального призначення. Вибір на користь розробки графічних процесорів (GPU) був обумовлений стрімким зростанням популярності відеоігор з тривимірною графікою, який обіцяв великі прибутки виробникам відеокарт. В їх стартапі зі стартовим капіталом в 40 тисяч доларів Хуанг став президентом і главнім ісполнітельнім директором (CEO), Малаховський зайняв пост віце-президента з розробки, а ПРЕМ -головного технічного директора. Назва партнери придумали тільки напередодні реєстрації компанії: воно було вибрано як похідне від лат. invidia ( «заздрість»), що містить поєднання букв nv - скорочення від словосполучення next version ( «наступна версія»), яким підприємці позначали всю документацію по новому проекту.
Компанія займалася проектуванням і маркетингом продуктів, але не володіла власним виробництвом напівпровідникових пластин і мікросхем. Майже рік знадобився фірмі, щоб знайти партнера, який міг призвести мікропроцесор по технологічному процесу 0,5 мікрон - ним став SGS-Thomson Microelectronics, який надав компанії потужності фабрики під Греноблем у Франції. У травні 1995 року Nvidia представила свою першу розробку - мультимедійну карту NV1, яка об'єднала на одній PCI -сукня блок обробки 2D-графіки, прискорювач 3D-графіки, звукову карту і порт для ігрового контролера.
родини продуктів
У річних звітах компанія виділяється два сімейства продуктів і 4 цільових ринку, на яких вона працює. Основні продукти - графічні процесори, представлені масової лінійкою GeForce, професійними відеокартами Quadro, прискорювачами обчислень Tesla, і системи на чіпі Tegra. Випуск графічних процесорів історично є основним напрямком бізнесу компанії: на початок 2018 року його частка в структурі виручки становила близько 80% (решта припадала на Tegra і рішення на її базі). Цільовими ринками компанії є індустрія комп'ютерних ігор, сфера професійної візуалізації, автомобільна промисловість і область високопродуктивних обчислень. Важливим фокусом для компанії є ринок штучного інтелекту.